Geen printjes meer hoeven maken of oneindig moeten zoeken door je email. Sneller door de rij en gemakkelijk je kaartjes doorsturen of verkopen. Dit jaar kiezen we voor Mobiele tickets, hoe dit werkt en waarom we hiervoor kiezen lichten we graag toe.
Mobiele tickets zijn tickets die direct zijn gekoppeld aan het Ticketmaster-account waarmee deze zijn gekocht. Mobiele tickets kun je alleen laten scannen via je telefoon. Je kunt via de Ticketmaster-app, of via de browser van je mobiele telefoon, naar je account gaan. Daar vind je tickets bij ‘Mijn Tickets’ in ‘Mijn Account’.
Door met mobile only tickets te werken kunnen we de tickets in het donkere bos sneller scannen waardoor de wachttijden bij de entree veel minder lang zijn. Daarnaast houden we erg van bomen, zonder bomen geen bos. Doordat je jouw ticket niet meer hoeft te printen verbruiken we aanzienlijk minder papier. Tot slot willen we dat de kaarten gekocht worden door personen die zelf naar De Grote Schijn gaan en niet om voor winst door te verkopen. We willen hiermee ongewenste tussenhandel zoveel mogelijk voorkomen en meer mensen de mogelijkheid bieden om kaarten voor de originele prijs te kopen.
Mobiele tickets voor De Grote Schijn staan niet op naam en kunnen gemakkelijk doorgestuurd worden naar familie of vrienden, Handig als niet iedereen op dezelfde tijd aanwezig is, of als je de belevenis als cadeau geeft. Daarnaast is het vanuit je Ticketmaster account ook mogelijk om de tickets te verkopen via het Ticketmaster Resale platform. Op die manier is de koper ook verzekerd van geldige tickets.